Blog

Michal Vrtiška 29. 5. 2013 Zpět

5 + 2 užitečná SEO rozšíření pro Google Chrome

 5 + 2 užitečná SEO rozšíření pro Google Chrome

Poradíme vám několik šikovných rozšíření v prohlížeči Google Chrome, které vám zásadně usnadní práci online marketéra. Následující výčet berte jako doporučení rozšíření, které se osvědčily právě nám. V Google Chrome jich je k dispozici totiž daleko více. Pokud máte tipy na další, podělte se s námi o ně v diskusi pod článkem.

1) PageRank Status

PageRank Status vypadá jako malá ikonka na liště, která vám ukazuje hodnotu vašeho PageRanku. Pokud vám toto nestačí, stačí jednoduše kliknout na ikonu a rozbalí se vám komplexní nástroj s mnoha dalšími informacemi - od počtu indexovných stránek webu, přes rychlost webu až po metatagy. 

PageRank

2) SEO Profesional Toolbar

SEO Profesional Toolbar je tak trochu chudý příbuzný předchozího nástroje. Má však ale jedno velké plus pro český internet – dává uživateli informaci o S-Ranku. 

SEO Prof

3) Tag Assistant (by Google)

Díky tomuto rozšíření už nebudete muset zdlouhavě procházet zdrojový kód webových stránek a hledat, zda je web měřen v Google Analytics, jestli je zde vložen samostatný asynchronní kód nebo zda je implementován přes Google Tag manager. Google Tag Assistant vám navíc ukáže, jestli kód měří skutečně správně. V opačném případě vám nabídne možné příčiny, které je potřeba opravit. 

Tag

4) META SEO inspector

Stejně jako předchozí nástroj vám i META SEO inspector ušetří práci s prohledáváním zdrojového kódu. Pokud si jej aktivujete, v pravé dolní části obrazovky vám v okně zobrazí všechna metadata právě načtené stránky. Kromě toho, se z něj dozvíte také informace o skriptech na stránce nebo o její indexaci. 

META

5) Analytics Blocker

Pokud spravujete nějaký web, jistě nechcete měřit vaše vlastní návštěvy (případně návštěvy vašich klientů) a zkreslovat výsledky. Toto se dá samozřejmě řešit v Google Analytics vyloučením konkrétní IP adresy z měření. Zjistit však každou IP adresu vašeho klienta, navíc když na stránky denně přistupuje minimálně ze dvou míst (z práce a domova), je proces na dlouhou trať. Analytics Blocker přináší mnohem jednodušší řešení. Nainstalujte si jej jako rozšíření do Chrome, specifikujte stránky, na kterých nechcete, aby se zaznamenávaly vaše návštěvy a máte jednou provždy vystaráno. Nainstalovat rozšíření jistě snadno zvládnou i vaši klienti bez nutné pomoci.

Blocker

Následující dva nástroje nespadají přímo do kategorie SEO rozšíření, ale nejen internetoví marketéři jejich funkce jistě ocení.

6) Note AnyWhere

Note AnyWhere je výborný pomocník pro poznámky na internetu. Udělejte si poznámku formou štítku, která se vám na dané stránce načte při každé další návštěvě. 

Note

7) Awesome screenshot

Kombinace kláves fn+prt sc je dávno zapomenuta. Díky tomuto nástroji si uděláte printscreen kterékoli stránky v Google Chrome jedním klinutím na myš.  Na výběr máte ze tří možností – screenshot aktuální obrazovky, vámi zvoleného výběru nebo celé stránky (ano, tento nástroj sám sroluje celou stránku až dolů pod ohyb a udělá snímek). V dalším kroku screenshot potvrdíte, nebo si do něj můžete dle libosti udělat poznámky, malovat apod. V posledním kroku se rozhodnete, zda ho chcete uložit jako soubor, zkopírovat jej nebo vytisknout. Nástroj je skvělým pomocníkem např. při kopírování grafů z Google Analytics. 

Screen

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
SEO
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017