Blog

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Kampaňový specialista: Google Ads a Google Analytics

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pavelková sepsala čtyři tipy, na co se během nastavování kampaní zaměřit.

1. Zrádnost dynamických UTM parametrů na Facebooku

Dynamické UTM parametry jsou sice velkým pomocníkem a úsporou času, ale zároveň nejčastějším případem toho, jak si zkazit statistiky v Google Analytics. Při jejich vytváření mějte na paměti, že jakmile reklamu poprvé zveřejníte, budoucí úprava jakéhokoliv parametru nebude reflektována a reklama se bude stále propisovat s původními UTM parametry. Netýká se to tedy jen změny názvu reklamy, ale také úpravy názvu sestavy nebo kampaně.


4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Velmi snadno se taková chyba stane při duplikaci reklam. Nově zduplikovanou reklamu je zapotřebí poprvé zveřejnit až v okamžiku, kdy jsou všechny názvy kampaní, sady reklam a samotných reklam ve finálním stavu. Pokud byste ji zveřejnili hned po duplikaci a až poté se pustili do úprav názvů, které zanesete jako update, reklama si ponese UTM parametry té původní.


2. Pozor na platnost sitelinků v Skliku 


Pokud v sitelinku propagujete časově omezenou akci, která trvá jen určité časové období, dejte si pozor při importu. V rámci Google Ads by neměl nastat problém, ale ve chvíli, kdy potřebujete to samé importovat do Skliku, zpozorněte. Ptáte se proč? Datum ukončení se neimportuje, protože v Skliku není možnost nastavit datum zahájení a ukončení. A vy přece rozhodně nechcete propagovat vánoční akci ještě o Velikonocích.


3. Vylučování mobilních aplikací


Jak jste si určitě všimli, na podzim loňského roku přestala fungovat možnost vylučovat mobilní aplikace pomocí adsenseformobileapps.com. Je dobré si zkontrolovat běžící kampaně a nejjednodušší způsob, jak aplikace vyloučit, je nyní v GA Editoru přes Kategorie mobilních aplikací – All Apps. Nebo v rozhraní Google Ads u kampaně vyloučit doménu mobileappcategory::69500.


4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

4. Google Ads a Analytics, nerozlučná dvojka


Na závěr přidáváme známou věc, o které každý dobře ví. Přesto se ale někdy stane, že na propojení s Google Analytics zapomeneme. Statistiky z kampaně pak získáme jen horko těžko. Proto je propojení těchto dvou účtů tak zásadní. Pokud máte navíc web s více jazykovými mutacemi, zkontrolujte si, že je značka přidána na všech URL, které budete v kampaních používat. 


Dohlédneme i na vaše kampaně


Nevíte si rady a radši byste svěřili správu svých kampaní do spolehlivých rukou? Neváhejte nám napsat přes kontaktní formulář - rádi si popovídáme o tom, co pro vaši spokojenost můžeme udělat. 


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019