Blog

Martin Peška 17. 6. 2014 Zpět

4 rady, když chcete začít s optimalizací pro vyhledávače

FOTO: Ilistrační snímek - optimalizace pro vyhledávače

Zajímá vás, co je třeba udělat pro zařazení vašeho webu do vyhledávačů? Přinášíme 4 základní věci, které byste měli vědět o SEO.

Tomu, co je to SEO a proč je důležité, stejně jako tomu, proč je nutné se o něj starat průběžně, jsme se již v minulosti na blogu MarketUP věnovali. Co je ještě dobré vědět, když s optimalizací pro vyhledávače začínáte?

1. Pro indexaci Googlem nemusíte nikam psát

Pokud chcete, aby se vaše nové webové stránky zobrazovaly ve výsledcích vyhledávání těch nejpoužívanějších vyhledávačů, nemusíte je vyhledávači nijak hlásit ani nemusíte nikam psát. Seznam.cz i Google sice tuto možnost nabízí v podobě Přidání stránky do vyhledávání nebo pomocí Požádání o procházení webu, ale nemusíte mít v dnešní době obavy, že by roboti vaše stránky nenašli.

Pokud si chcete být jisti, že je váš web v indexu Google, zkuste vyhledat adresu svých stránek pomocí parametru site:. Zadejte do vyhledávacího políčka na vyhledávači například site:marketup.cz a zobrazí se vám seznam všech stránek indexovaných z vašeho webu.  

Důvodem, proč se váš web ještě v indexu Googlu neobjevil, může být v tom, že byl uveden do provozu krátce po tom, co robot vyhledávače dokončil poslední procházení. Další příčina může spočívat v nedostatečném počtu odkazů z jiných webů na vaše stránky.

2. Nepřežeňte to s hustotou klíčových slov

Slyšeli jste, že je důležité mít na stránkách co nejvíce klíčových slov a tak se snažíte jich nahustit na web co nejvíce? Z hlediska SEO může tato aktivita váš web naopak poškodit. Ne nadarmo se říká: „Čeho je moc, toho je příliš.“

Přistupujte k optimalizaci na klíčová slova jinak. Myslete na své návštěvníky a používejte klíčová slova v případě, že jsou potřeba. Zamyslete se nad tím, jak klíčová slova zahrnout do textu přirozeně. Cílem je přece přivést na web relevantní návštěvníky, poskytnout jim ty nejdůležitější informace, pomoci jim v rozhodování a přesvědčit je, že právě váš produkt či služba je pro ně to nejlepší.

Tím, že naplníte stránku textem s kombinací všemožných klíčových slov, které ve skutečnosti hledají lidé řešící zcela odlišné problémy, si nepomůžete. Splňte na cílové stránce očekávání návštěvníka, které získá po přečtení titulku a popisku ve výsledcích vyhledávání. Více k tomuto tématu najdete v našem článku 4 tipy, jak zlepšit web a dostat se v Googlu více na oči.

Chcete být první na Googlu např. na klíčové slovo „auto“? Pak pravděpodobně uvažujete o SEO nesprávně. Zamyslete se nejprve nad tím, co skutečně může váš zákazník hledat a s čím mu můžete pomoci.

3. Jak moc jsou pro SEO důležité odkazy?

Na začátek je třeba říci, že existují dva druhy odkazů. Vnitřní odkazy a externí neboli zpětné odkazy.  Vnitřní odkazy jsou odkazy v rámci vašeho webu směřující na další jeho podstránky. Provází návštěvníka webem, směřují ho na další konkrétní témata. Naproti tomu o zpětných odkazech hovoříme v případě, že je na web odkazováno z jiných webů. Ptáte se, který typ odkazů je důležitý pro SEO?

Oba druhy odkazů jsou důležité.

Podobně jako v případě hustoty klíčových slov platí i zde, že s vnitřními odkazy by se to nemělo přehánět. Použijte je pouze v případě, že mohou vašemu čtenáři skutečně pomoci.

To samé platí o externích odkazech. Pokud jste byli osloveni například s nabídkou „Zaregistrujeme vaše stránky do 500 českých katalogů“, s díky ji odmítněte. Zvolené téma nám neumožňuje osvětlit zde celou a velmi obsáhlou problematiku budování kvalitních zpětných odkazů neboli linkbuildingu. Ale věřte, že pokud si necháte zaregistrovat web do stovek (většinou naprosto bezvýznamných) katalogů, vašim stránkám to může jen uškodit! V dnešní době takové počínání vyhledávače rozpoznají, považují je za podvodné a mohou vás za to ve výsledcích vyhledávání penalizovat.

4. Jak dlouho SEO trvá?

Každého jistě zajímá, kdy se projeví efekt práce na SEO a budou vidět výsledky. Zde je třeba si uvědomit, že práce na SEO by měla začít ještě před uvedením webu do provozu a pokračovat neustále. SEO je dlouhodobý, v podstatě nikdy nekončící, proces!

Některé výsledky práce se mohou projevit během okamžiku, projevení jiných aktivit v rámci SEO může trvat i týdny až měsíce.

Problematiku SEO můžete řešit interně, nebo ji můžete svěřit do rukou agentury. Jde o činnost, kterou nedoporučujeme svěřit nováčkovi. Ověřte si předem, že se dotyčný v problematice opravdu orientuje, dlouhodobě v ní pracuje a sleduje vývoj a veškeré novinky v této oblasti.

Zdroj foto v perexu: koláž Martin Ambrož

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
SEO
Štítky
Nejnovější příspěvky

Benlian Food uvádí na trh 5 produktových řad pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pav…

8. 7. 2019

Lina je jiná: Spolupráce se Seznamem přinesla zapojení interaktivní hry v kampani

S naším dlouholetým klientem, společností I.D.C. Praha, a.s., známým pod značkou Sedita, jsme spolupracovali na nové spotřebitelské soutě…

28. 6. 2019

Proč se prokliky nerovnají návštěvám? Možné scénáře a nejčastější důvody

Také se někdy nevěřícně ptáte, proč vám Facebook Business Manager ukazuje 1 000 prokliků a Google Analytics u té samé kampaně pouze 740? …

25. 6. 2019

Business snídaně #7 – Proč investovat čas a peníze do influencerů

Influenceři zaujímají ve světě marketingu čím dál významnější roli. Jejich zapojení do reklamních kampaní může být obrovskou výhodo…

21. 6. 2019

Nový formát magazínu Gusto díky MarketUP

S obchodním řetězcem BILLA spolupracujeme již od roku 2017, kdy jsme pro BILLA začali spravovat sociální sítě a e-mail marketing. V roce 2018…

20. 6. 2019