Blog

Eva Řeháková 6. 6. 2017 Zpět

3 úkony, které prohloubí důvěru ve vaši značku

3 úkony, které prohloubí důvěru ve vaši značku

Další část našeho seriálu o content funnelu se zabývá jeho druhou fází. Zde je třeba vytvořit v návštěvnících vašich stránek pocit jedinečnosti a upevnit vzájemný vztah. Hlavním úkolem v této fázi je poskytnout uživateli personalizovaný obsah. Jak na to?

Úkol č. 1: Získejte kontakt na potenciální zákazníky

Zatímco obsah v první fázi musí být volně dostupný pro všechny, což jsme si popsali v minulém dílu seriálu, úkolem druhé fáze je získat na uživatele kontakt a zahrnout ho obsahem, který ho opravdu zajímá. Co můžete nabídnout uživatelům výměnou za jejich e-mailovou adresu?

1. E-book s hodnotnými informacemi

Jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak získat na zákazníka kontakt, je nabídnout mu e-book. Do e-booku můžete zpracovat například několik tematicky shodně zaměřených článků z vašeho blogu, které poupravíte. Další možností je tvorba zcela nového obsahu výhradně pro váš e-book. Jeho tvorba sice zabere poměrně dost času, nemusí se však nutně jednat o stostránkovou e-knihu. Naopak, e-booky bývají poměrně stručné. O to více je zásadní kvalita obsahu a především to, jak samotný e-book uživatelům „prodáte“. Výzva ke stažení musí znít opravdu lákavě.

2. Odškrtávací seznam nebo návod

Snadnější a rychlejší alternativou k e-booku mohou být odškrtávací seznamy, takzvané checklisty. Pokud máte k dispozici praktický návod, který by mohl uživatele zajímat, můžete z něj vytvořit právě podobný seznam. Ukažme si to na konkrétním příkladu:

Představte si, že pronajímáte karavany. Vaši zákazníci se proto zajímají o cestování v karavanu a o to, co by mohli při podobné cestě potřebovat. Odškrtávací seznam by se v tom případě mohl jmenovat:

  • Na dovolenou s karavanem? Máme pro vás seznam, co určitě nezapomenout!

Tento princip však je možné využít téměř v jakémkoliv businessu. Všude existují potenciální možnosti, jak čtenářům poradit, a pokud dobře znáte vaši cílovou skupinu, neměl by být problém podobný seznam během několika hodin vytvořit.

3. Webináře a kurzy

Mezi další časově náročnější typ bonusového obsahu patří různá školení, webináře nebo kurzy. Každý podnikatel má své vlastní know-how, které může jeho potenciální zákazníky zajímat. Pokud ho máte a i vy, nabídněte ho návštěvníkům vašich stránek „zdarma“. Ať už zvolíte formu webináře, který bude dostupný po zadání e-mailové adresy, nebo e-mailového kurzu, jež bude pravidelně chodit do schránky uživatelů. Uvidíte, že hodnotný obsah lidé ocení.

4. Případové studie zákazníků

Extra obsahem na vašem webu mohou být případové studie. I když si možná myslíte, že byste měli sdílet případové studie veřejně, zkuste uzamknout pod e-mail alespoň jejich část. Na webu můžete například zveřejnit část studie, týkající se výsledků, kterých jste u klienta dosáhli. Pokud by však chtěli vaši čtenáři vědět, jak se vám to povedlo, dejte jim tuto možnost až po zadání e-mailové adresy. Zajímavou možností v tomto případě může být takzvané odemčení obsahu, který je na vašich stránkách skrytý a objeví se právě po zadání adresy.

TIP: Aby s vámi uživatelé skutečně sdíleli své kontaktní údaje, nabídněte jim obsah, kterému nebudou moci odolat. Představte si, na co byste v jejich pozici reagovali vy. Vyzkoušejte si různé výzvy k akci a otestujte, která funguje nejlépe.

Úkol č. 2: Segmentujte uživatele do skupin

Důležitou činností při získávání kontaktů je jejich utřídění do segmentů v databázi. Každého totiž zajímá jiný obsah. Podle toho, co si uživatelé stáhli nebo odemkli na vašem webu, je proto rozřaďte do příslušných sekcí. Následně pak vytvořte různé e-mailingové kampaně a oslovte je skutečně personalizovaným obsahem, který je může dovést až k samotnému nákupu.

Úkol č. 3: Nezapomínejte na příběh

Ve druhé fázi content funnelu byste měli mít na paměti, že budování vztahu se zákazníkem je také o prezentaci samotné firmy. Vyprávějte proto lidem o vaší značce. Sdílejte s nimi příběh vzniku vašeho podnikání a třeba také útrapy, které jste museli překonat. Představte jednotlivé zaměstnance firmy, ať už se jedná o klíčové pracovníky, kteří jsou s klienty v denním kontaktu, nebo o pracovníky ve výrobě. Staňte se reálnými lidmi a uvidíte, jak se vztah vašich zákazníků k vám promění.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jak přidat správce na YouTube

Jako digitální agentura se denně setkáváme s praktickými dotazy našich klientů. Často se týkají nejznámější video platformy YouTube. Pr…

19. 7. 2018

Letní business snídaně v rytmu videokampaní

21. 6. 2018

Jsme AdWords Guru pro rok 2018!

Naši specialisté se zúčastnili ročního školícího programu od Google AdWords na jehož konci nás čekala sladká odměna v podobě získání…

26. 5. 2018

GDPR – Prst na spoušti

24. 5. 2018

Performance 2020 aneb pastva pro online nadšence

22. 5. 2018

O důležitosti výzev, typickém pracovním dni a ping pongu s nováčky Karin, Romanem a Petrem

V zimě se MarketUP rodina rozšířila o tři nadějné členy a jelikož jsou moc šikovní, byla by škoda je před světem schovávat. Zeptala jse…

14. 5. 2018