Blog

Eva Řeháková 6. 6. 2017 Zpět

3 úkony, které prohloubí důvěru ve vaši značku

3 úkony, které prohloubí důvěru ve vaši značku

Další část našeho seriálu o content funnelu se zabývá jeho druhou fází. Zde je třeba vytvořit v návštěvnících vašich stránek pocit jedinečnosti a upevnit vzájemný vztah. Hlavním úkolem v této fázi je poskytnout uživateli personalizovaný obsah. Jak na to?

Úkol č. 1: Získejte kontakt na potenciální zákazníky

Zatímco obsah v první fázi musí být volně dostupný pro všechny, což jsme si popsali v minulém dílu seriálu, úkolem druhé fáze je získat na uživatele kontakt a zahrnout ho obsahem, který ho opravdu zajímá. Co můžete nabídnout uživatelům výměnou za jejich e-mailovou adresu?

1. E-book s hodnotnými informacemi

Jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak získat na zákazníka kontakt, je nabídnout mu e-book. Do e-booku můžete zpracovat například několik tematicky shodně zaměřených článků z vašeho blogu, které poupravíte. Další možností je tvorba zcela nového obsahu výhradně pro váš e-book. Jeho tvorba sice zabere poměrně dost času, nemusí se však nutně jednat o stostránkovou e-knihu. Naopak, e-booky bývají poměrně stručné. O to více je zásadní kvalita obsahu a především to, jak samotný e-book uživatelům „prodáte“. Výzva ke stažení musí znít opravdu lákavě.

2. Odškrtávací seznam nebo návod

Snadnější a rychlejší alternativou k e-booku mohou být odškrtávací seznamy, takzvané checklisty. Pokud máte k dispozici praktický návod, který by mohl uživatele zajímat, můžete z něj vytvořit právě podobný seznam. Ukažme si to na konkrétním příkladu:

Představte si, že pronajímáte karavany. Vaši zákazníci se proto zajímají o cestování v karavanu a o to, co by mohli při podobné cestě potřebovat. Odškrtávací seznam by se v tom případě mohl jmenovat:

  • Na dovolenou s karavanem? Máme pro vás seznam, co určitě nezapomenout!

Tento princip však je možné využít téměř v jakémkoliv businessu. Všude existují potenciální možnosti, jak čtenářům poradit, a pokud dobře znáte vaši cílovou skupinu, neměl by být problém podobný seznam během několika hodin vytvořit.

3. Webináře a kurzy

Mezi další časově náročnější typ bonusového obsahu patří různá školení, webináře nebo kurzy. Každý podnikatel má své vlastní know-how, které může jeho potenciální zákazníky zajímat. Pokud ho máte a i vy, nabídněte ho návštěvníkům vašich stránek „zdarma“. Ať už zvolíte formu webináře, který bude dostupný po zadání e-mailové adresy, nebo e-mailového kurzu, jež bude pravidelně chodit do schránky uživatelů. Uvidíte, že hodnotný obsah lidé ocení.

4. Případové studie zákazníků

Extra obsahem na vašem webu mohou být případové studie. I když si možná myslíte, že byste měli sdílet případové studie veřejně, zkuste uzamknout pod e-mail alespoň jejich část. Na webu můžete například zveřejnit část studie, týkající se výsledků, kterých jste u klienta dosáhli. Pokud by však chtěli vaši čtenáři vědět, jak se vám to povedlo, dejte jim tuto možnost až po zadání e-mailové adresy. Zajímavou možností v tomto případě může být takzvané odemčení obsahu, který je na vašich stránkách skrytý a objeví se právě po zadání adresy.

TIP: Aby s vámi uživatelé skutečně sdíleli své kontaktní údaje, nabídněte jim obsah, kterému nebudou moci odolat. Představte si, na co byste v jejich pozici reagovali vy. Vyzkoušejte si různé výzvy k akci a otestujte, která funguje nejlépe.

Úkol č. 2: Segmentujte uživatele do skupin

Důležitou činností při získávání kontaktů je jejich utřídění do segmentů v databázi. Každého totiž zajímá jiný obsah. Podle toho, co si uživatelé stáhli nebo odemkli na vašem webu, je proto rozřaďte do příslušných sekcí. Následně pak vytvořte různé e-mailingové kampaně a oslovte je skutečně personalizovaným obsahem, který je může dovést až k samotnému nákupu.

Úkol č. 3: Nezapomínejte na příběh

Ve druhé fázi content funnelu byste měli mít na paměti, že budování vztahu se zákazníkem je také o prezentaci samotné firmy. Vyprávějte proto lidem o vaší značce. Sdílejte s nimi příběh vzniku vašeho podnikání a třeba také útrapy, které jste museli překonat. Představte jednotlivé zaměstnance firmy, ať už se jedná o klíčové pracovníky, kteří jsou s klienty v denním kontaktu, nebo o pracovníky ve výrobě. Staňte se reálnými lidmi a uvidíte, jak se vztah vašich zákazníků k vám promění.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019