Blog

Andrea Marešová 5. 12. 2017 Zpět

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neustále mění, stejně jako spotřebitelské chování. Ekonomice v České republice se daří a nezaměstnanost klesla na historické minimum. Není proto divu, že tradiční metody náboru zaměstnanců ne vždy stačí. Poptávka vyvolává nabídku, pojďme se proto podívat, jaké nabízí online nové taktiky v oblasti recruitmentu.

1) Buďte tam, kde vaši zaměstnanci


Není v lidských silách být na všech místech najednou a zastihnout možné kandidáty všude, kde se mohou pohybovat. Co kdybyste je oslovili tam, kde tráví svůj volný čas? Podle webové stránky Consumer Barometer tráví 81 % respondentů svůj volný čas na internetu. Není tedy od věci zvážit oslovení vašich kandidátů online.


2) Komunikujte na více kanálech


Největší šanci na úspěch máte díky vícekanálové komunikaci. Které kanály se nabízí?

První volbou je nejspíše platforma LinkedIn. Síť, která sdružuje profesionály napříč obory, není na náborovém trhu žádným nováčkem. Existují ale i jiné varianty.

Například Facebook, který nedávno spustil funkci Jobs. S touto vymožeností bude inzerování a vyhledávání pracovních pozic na nejpopulárnější sociální síti mnohem snazší. Obzvlášť v případě, že neobsazujete manažerské pozice. Pokud hledáte kandidáty na základě úrovně dosaženého vzdělání, demografických údajů a zájmů, určitě Facebook vyzkoušejte.

Nemáte firemní facebookový profil? Nevadí, alternativou může být SMS kampaň. A jaká je největší výhoda? Jednoznačně geografické cílení. Pokud obsazujete pracovní místa v určité lokalitě a blízkém okolí, s SMS kampaní máte možnost cílit přesně geograficky. K tomu přidejte demografické údaje jako pohlaví a věk a kampaň je na světě.

Hledáte kolegy do kreativního oddělení vaší firmy, nebo chcete kandidáty zaujmout jinak? Ukažte, že se umíte odvázat a oslovte je videem. Podle nejnovějších statistik zasáhnete na Youtube i starší cílovou skupinu, máte tak k dispozici široké možnosti cílení. Mimo demografických a geografických parametrů cílíte také na zájmy, životní události a klíčová slova. YouTube už dávno není jen pro mladší cílovou skupinu a vhodná videokampaň vám může přivést zajímavé kandidáty.


3) Oslovte cílovou skupinu vhodnou komunikací


Komunikujte jazykem své cílové skupiny. Zvolte správný tone of voice a podpořte komunikaci vhodnou grafikou. Hledáte čerstvé absolventy, nebo kandidáty s praxí? Každého určitě zaujme jiný styl komunikace a vizuál. Jasně definujte náplň pracovní pozice a nezapomeňte uvést benefity, které práce u vás přináší. Vše podpoří dobře vybraná a pozitivní fotografie usměvavých a spokojených současných zaměstnanců.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019