Blog

Andrea Marešová 5. 12. 2017 Zpět

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neustále mění, stejně jako spotřebitelské chování. Ekonomice v České republice se daří a nezaměstnanost klesla na historické minimum. Není proto divu, že tradiční metody náboru zaměstnanců ne vždy stačí. Poptávka vyvolává nabídku, pojďme se proto podívat, jaké nabízí online nové taktiky v oblasti recruitmentu.

1) Buďte tam, kde vaši zaměstnanci


Není v lidských silách být na všech místech najednou a zastihnout možné kandidáty všude, kde se mohou pohybovat. Co kdybyste je oslovili tam, kde tráví svůj volný čas? Podle webové stránky Consumer Barometer tráví 81 % respondentů svůj volný čas na internetu. Není tedy od věci zvážit oslovení vašich kandidátů online.


2) Komunikujte na více kanálech


Největší šanci na úspěch máte díky vícekanálové komunikaci. Které kanály se nabízí?

První volbou je nejspíše platforma LinkedIn. Síť, která sdružuje profesionály napříč obory, není na náborovém trhu žádným nováčkem. Existují ale i jiné varianty.

Například Facebook, který nedávno spustil funkci Jobs. S touto vymožeností bude inzerování a vyhledávání pracovních pozic na nejpopulárnější sociální síti mnohem snazší. Obzvlášť v případě, že neobsazujete manažerské pozice. Pokud hledáte kandidáty na základě úrovně dosaženého vzdělání, demografických údajů a zájmů, určitě Facebook vyzkoušejte.

Nemáte firemní facebookový profil? Nevadí, alternativou může být SMS kampaň. A jaká je největší výhoda? Jednoznačně geografické cílení. Pokud obsazujete pracovní místa v určité lokalitě a blízkém okolí, s SMS kampaní máte možnost cílit přesně geograficky. K tomu přidejte demografické údaje jako pohlaví a věk a kampaň je na světě.

Hledáte kolegy do kreativního oddělení vaší firmy, nebo chcete kandidáty zaujmout jinak? Ukažte, že se umíte odvázat a oslovte je videem. Podle nejnovějších statistik zasáhnete na Youtube i starší cílovou skupinu, máte tak k dispozici široké možnosti cílení. Mimo demografických a geografických parametrů cílíte také na zájmy, životní události a klíčová slova. YouTube už dávno není jen pro mladší cílovou skupinu a vhodná videokampaň vám může přivést zajímavé kandidáty.


3) Oslovte cílovou skupinu vhodnou komunikací


Komunikujte jazykem své cílové skupiny. Zvolte správný tone of voice a podpořte komunikaci vhodnou grafikou. Hledáte čerstvé absolventy, nebo kandidáty s praxí? Každého určitě zaujme jiný styl komunikace a vizuál. Jasně definujte náplň pracovní pozice a nezapomeňte uvést benefity, které práce u vás přináší. Vše podpoří dobře vybraná a pozitivní fotografie usměvavých a spokojených současných zaměstnanců.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

GDPR – Prst na spoušti

24. 5. 2018

Performance 2020 aneb pastva pro online nadšence

22. 5. 2018

O důležitosti výzev, typickém pracovním dni a ping pongu s nováčky Karin, Romanem a Petrem

V zimě se MarketUP rodina rozšířila o tři nadějné členy a jelikož jsou moc šikovní, byla by škoda je před světem schovávat. Zeptala jse…

14. 5. 2018

S naším klientem Crussis o lásce k cyklistice, inovacích a investici do profíků

Od dubna tohoto roku jsme začali spolupracovat s českou firmou Crussis, která dováží a vyrábí elektrokola a koloběžky. I my v MarketUP jsme …

8. 5. 2018

Dopady GDPR na digitální marketing

GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…

20. 3. 2018

Digitálním nomádem v Asii: O práci, cestování a životě v pomalejším tempu

Jaké jsou zkušenosti našeho kolegy, projektového manažera Michala Vrtišky, který se rozhodl pracovat dlouhých 6 měsíců na dálku z Asie? Se…

16. 3. 2018