Blog

Eva Řeháková 29. 5. 2015 Zpět

10 tipů pro správu osobního i firemního profilu na Linkedin

10 tipů pro správu osobního i firemního profilu na Linkedin

Linkedin má v České republice více než 900 tisíc uživatelů. To je slušná základna lidí, které můžete oslovit a navázat s nimi profesní kontakt. Jak ale nejlépe prezentovat sebe nebo firmu na této profesní síti? Máme pro vás deset tipů, které byste měli vyzkoušet!

1. Ukažte, že rozumíte tomu, co děláte

Na síti Linkedin se setkávají profesionálové, kteří diskutují o pracovních zájmech. Zapomeňte proto na uvolněnou komunikaci, kterou znáte například z Facebooku. Na vašem osobním profilu musí být vidět, že rozumíte tomu, co děláte. Využijte proto veškerý prostor, který máte, k prezentaci vašich zkušeností a pracovních úspěchů, jichž jste dosáhli.

2. Rozhodněte o úspěchu vhodnou fotografií

I přes nechuť některých uživatelů, právě fotografie rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu profilu. Lidé však nehodnotí primárně to, jestli máte velký nos nebo odstáté uši. Dívají se hlavně na upravený a profesionální vzhled. Zapomeňte proto na fotky z dovolené a nechte se vyfotit profi fotografem ve formálnějším oblečení.

3. Nechte se doporučit

Doporučení klientů, kolegů a lidí, s nimiž jste spolupracovali, dodají vašemu profilu na důvěryhodnosti. Na Linkedin docela dobře funguje jakási reciprocita, takže když ohodnotíte kolegu, pravděpodobně vám to vrátí. Pokud nechcete čekat, můžete požádat známé o doporučení hromadně. Je to jednoduché, v Nastavení klikněte na záložku Profil, kde najdete možnost Spravovat doporučení.

4. Buďte pro lidi dohledatelní

Využijte všechen prostor, který vám Linkedin nabízí, a vysvětlete, co přesně děláte. Používejte v popisu klíčová slova, na která chcete vybíhat při vyhledávání. Když to neuděláte, žádný potenciální zaměstnavatel ani klient vás nenajde.

5. Vytvořte si sekundární jazykové mutace

Pokud se chcete představit také lidem ze zahraničí, můžete si vytvořit sekundární profil pro každý jazyk. Jazyky se uživatelům zobrazují podle toho, jakou řeč na webu používají. V případě, že danou jazykovou mutaci nemáte, uvidí profil v jazyce, který máte nastavený jako primární. Jako primární jazyk si proto zvolte nejlépe angličtinu.

6. Firemní stránku podporujte osobními profily

Firmy si mohou na Linkedin založit také firemní stránky, které používají k vlastní prezentaci. Ale pozor, uživatelé sítě Linkedin nejsou zvyklí sledovat firmy, nýbrž osoby. Pokud tedy publikujete obsah na firemní zeď, je dobré dohodnout se s vašimi zaměstnanci, aby příspěvky dále sdíleli. Bez toho oslovíte podstatně méně lidí.

7. Komunikujte ve skupinách

Další skvělou možností, jak sebe nebo svou firmu zviditelnit na Linkedin, jsou profesní skupiny. Ve skupinách můžete vkládat příspěvky, diskutovat nebo sdílet aktualizace přímo z vašeho profilu. Lidé se sdružují do skupin podle profesních zájmů. Staňte se proto i vy členy skupin, které vás profesně zajímají. Jsou tam uživatelé, jež chcete oslovit.

8. Založte si vlastní skupinu

Pokud není ve vašem oboru vhodná skupina, můžete ji vytvořit. Na založení vlastní skupiny je nejlepší to, že si sami určujete pravidla. Majitel vybírá, kdo se stane členem, může schvalovat nebo blokovat příspěvky lidí a má dokonce možnost posílat pravidelně zprávy a oznámení všem členům. Naopak pokud se angažovat nechce, může nechat skupinu žít vlastním životem.

9. Vytvářejte pestré a zajímavé příspěvky

Při vytváření aktualizací máte spoustu možností, jaké formy příspěvků sdílet. Od obrázků, přes odkazy, až po přílohy, jako je Word, Pdf a další. Pokud publikujete například příspěvek s odkazem nebo s přílohou, máte dvakrát větší šanci, že lidi zaujmete. Dobře fungují také obrázky nebo vkládání videí z YouTube, která hrají automaticky a generují až 98% nárůst zaujetí.

10. Nejlepší příspěvky sponzorujte

Když zjistíte, který příspěvek má mezi uživateli největší úspěch, můžete ho zasponzorovat. Platby probíhají buďto na základě počtu členů Linkedin, kteří aktualizaci uvidí, nebo podle počtu kliknutí. Využití placených aktualizací si však dobře rozmyslete a zhodnoťte, zdali se vám vyplatí. Jejich cena je totiž poměrně vysoká, cena za proklik činí kolem 60 Kč.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017