Blog

Aleš Vávra 11. 6. 2013 Zpět

10 tipů jak vytvořit úspěšný QR kód a příklady kampaní, které nás zaujaly

10 tipů jak vytvořit úspěšný QR kód a příklady kampaní, které nás zaujaly

Jak by měl vypadat správný QR kód? A které kampaně se skutečně povedly?

V článku QR kódy: propojení online a offline světa jste si přečetli o základních informacích a využití QR kódů. Tentokrát jsme pro vás dali dohromady 10 tipů, které vám ukážou, jak vytvořit úspěšný a efektivní QR kód. Zároveň se podělíme o nejlepší QR kampaně, které stojí za zhlédnutí.

  • QR kód by měl odkazovat na mobilní web nebo alespoň na responzivní design.
  • Ke každému QR kódu je vhodné doplnit, kam vlastně odkazuje.
  • Umístěte ho nejlépe do úrovně očí na stabilní předmět.
  • Zvolte velikost minimálně 3x3 cm. Čím větší QR kód, tím lépe a rychleji ho čtečka načte.
  • QR kód musí obsahovat nějaký benefit.
  • Umístěte ho do míst, která jsou pokryta mobilní sítí.
  • Použijte jednobarevný nebo klasický černobílý kód, na který jsou lidé zvyklí.
  • QR kód nesmí odkazovat na flash nebo na web, který mobil nepřečte.
  • S informacemi, které QR kód obsahuje, to nepřehánějte. Složité kódy se totiž dlouho načítají.
  • Pro QR kód vytvořte samostatnou stránku nebo-li landing page.

Příklady zajímavých kampaní

  • Emart

Korejský retailový řetězec Ematr obdržel ocenění Direc Lion ve francouzském Cannes za kampaň Sunny Sale, která měla podpořit hluché místo v prodeji přes poledne. Společnost Emart vytvořila několik outdoor QR kódů, které využívaly světla a stín právě v poledních hodinách. Kvádry různé délky vytvářely potřebný stín pro zobrazení QR obrazce pouze v poledne. V kódu byl umístěn slevový kupón s platností jedné hodiny.

Emart

  • Vodafone

Vodafone Rumunsko vytvořilo společně s nakladatelstvím Humanitas ambient kampaň v rumunském metru, kdy největší stanici v Bukurešti, Viktoriino náměstí, proměnili v digitální knihovnu. Stěny metra byly polepeny velkoformátovými plakáty tak, aby si cestující připadali jako v knihovně. Každá kniha obsahovala vlastní QR kód, který odkazoval na mobilní web Humanitas. Zde bylo možné stáhnout do telefonu e-knihu nebo několik ukázek zdarma. Vodafone digitální knihovna byla součástí nové komunikační platformy, kterou firma zahájila v květnu 2012.

Vodafone

  • Walmart

Walmart ve spolupráci s Procter&Gamble vytvořil QR kampaň, která podporovala řadu vybraných produktů v New Yorku a Chicagu. Kódy umístili na autobusové zastávky a nákladní automobily zaparkované na ulicích. Po sejmutí QR kódu se lidé dostali na mobilní verzi e-shopu Walmart, kde mohli tyto produkty výhodně nakoupit.

Walmart

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019