Blog

Miroslav Král 22. 3. 2012 Zpět

10 pravidel marketingu na sociálních sítích

Využití potenciálu obsahu a síly marketingu na sociálních sítích může pomoci dramaticky zvýšit vaší zákaznickou základnu. Avšak bez předešlých zkušeností to může být pro vás náročný úkol. Proto je nejdříve nezbytné pochopit základy sociálních médií. Dodržování následujících deseti pravidel vám pomůže vybudovat základnu, která bude sloužit jak zákazníkům a značce, tak samozřejmě ke zvýšení příjmů z vaší internetové aktivity.

1. Pravidlo naslouchání

Úspěch v sociálních médiích vyžaduje více naslouchání a méně slov. Čtěte příspěvky vaší cílové skupiny a aktivně se zapojujte do konverzace, kde zjistíte, co je pro vaše zákazníky nejvíce podstatné. Jedině tak jste schopni tvořit užitečný obsah a základ pro “zapálené” diskuze.

2. Pravidlo cílení
Je lepší se specializovat na určitou oblast než být “všeumělem”. Specifikované zaměření v sociálních sítích a v marketingové strategii, určené k budování silného brandu, má větší šanci na úspěch, než obecná strategie, která se snaží oslovit celé spektrum lidí.

3. Pravidlo kvality
Kvalita vítězí nad kvantitou. Je lepší mít 1000 online kontaktů, které aktivně sledují, sdílejí a mluví o vašem obsahu s vlastním publikem než 10 000, které zmizí hned po prvním navázání vzájemného vztahu.

4. Pravidlo trpělivosti
Komunikace na sociálních sítích nepřinese ohromující výsledky přes noc. Spíše než získáte okamžité výsledky je pravděpodobné, že budete muset ujít delší cestu k dosažení dlouhodobých cílů.

5. Pravidlo propojení
Pokud publikujete zajímavý obsah a pracujete nad budováním kvalitní online publika, je více než pravděpodobné, že tito lidé budou tento obsah šířit napříč svými sítěmi jako je například Twitter, Facebook, LinkedIn, či prostřednictvím svých blogů a jiných zdrojů.

Toto šíření obsahu otevírá nové zdroje vstupních míst pro vyhledavače jako je třeba Google. Díky tomu je mnohem snazší zviditelnění se v klíčovém vyhledávání a tím podpořit další způsoby jak se dostat ke zdroji - k vám.

6. Pravidlo vlivu
Věnujte čas hledání kvalitních kontaktů se silnou základnou vlastního publika, které bude pravděpodobně více zainteresované na vašich produktech, službách a v celém byznysu.

Spojte se s těmito lidmi a pracujte na budování vzájemného vztahu.

Jestli se dostanete do jejich povědomí jako vlivný a zajímavý zdroj užitečných informací, je pravděpodobné, že budou sdílet obsah i mezi svými vlastními kontakty. Tyto kontakty posunou vaši značku před nové obecenstvo.

7. Zákon hodnoty
Pokud budete trávit všechen svůj čas na sociálních sítích pouze přímou podporou vašich produktů či služeb, lidé přestanou obsah sledovat. Do konverzace musíte přidat hodnotu. Zaměřte se méně na konverzi a více na vytvoření poutavého obsahu a budování vztahů mezi vlivnými kontakty.
Časem se tito lidé stanou silnými katalyzátory osobního doporučení vaší značky.

8. Pravidlo uznání
Pokud neignorujete někoho, koho znáte osobně, tak ho neignorujte ani v online prostředí. Budování vzájemných vztahů je jedna z nejdůležitějších částí úspěchu v marketingu sociálních médií, tudíž pokaždé respektujte každou osobu, která se s vámi spojí.

9. Pravidlo přístupnosti
Není správné publikovat obsah a vzápětí zmizet. Přidávejte obsah pravidelně a snažte se co nejvíce zapojit do diskuzí.
Základna kontaktů může být nestálá a neváhá vás nahradit, pokud zmizíte na týdny či měsíce.

10. Pravidlo vzájemnosti
Nemůžete očekávat od ostatních šíření vašeho obsahu, pokud neděláte to samé pro jiné. Tudíž i část času stráveného na sociálních sítích proto zaměřte i na sdílení obsahu publikovaném jinými.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017